Välj en sida

Marika Lund, ny produktionsledare på Markus. Eller ny och ny, nu är det ju ett tag sen du började och det känns som du varit här jämt. Kommer du ens ihåg vad du gjorde innan?

Jag är själv lite förvånad över hur mycket ”Markus” man kan känna sig på så kort tid. Men så har vi också rört oss i samma kretsar under de drygt 20 år som jag jobbat med kommunikation och marknadsföring. Flera av mina kollegor här har jag dessutom haft förmånen att få jobba med tidigare. Bland annat under de tio år som jag jobbade på Expert med konsumentmarknadsföring, internkommunikation och PR.

Hur känns det att vara tillbaka på byrå igen?

Det känns toppen! Byråvärlden är härlig och jag gillar knasigheten, humorn och värmen som finns i kreativa miljöer. Jag har en kreativ ådra i mig, och den har jag haft nytta av under mina år som skribent/copy. En annan del av mig vill gärna ha struktur och ordning, och den sidan lär behövas i min nya roll som produktionsledare bland de riktigt kreativa vildhjärnorna.

Vi har ju faktiskt inte bara fått en ny produktionsledare, du har ju även jobbat en hel del med PR tidigare både på Gnistra och VTI. Vad tror du att du kan bidra med där?

Det stämmer att jag jobbat mycket med PR, men framförallt på Gnistra och på Expert. Gnistra var min byrå och mitt bollplank under en period när jag var PR-ansvarig på Expert. Det var också på den vägen som jag senare fick jobb som kommunikationskonsult där.

På VTI jobbade jag framförallt med internkommunikation, men det blev även lite PR och annan extern kommunikation där också eftersom vi backade upp varandra i olika kanaler.

Som kund vet jag av egen erfarenhet att det är smidigt att jobba med byråer som kan ens verksamhet och vet vilka mål man har för sitt varumärkesarbete. Så även om Markus i grunden är en reklambyrå så ser jag en möjlighet i att kunna bidra med mina erfarenheter inom PR.