Välj en sida

Markus, Kvinnojouren Ellinor och Gryt Film är nominerade för filmen Bakom fasaden. Jättekul tycker vi! Och ännu roligare är att kampanjen fortfarande rullar på av sig självt såhär ett halvår efter kampanjperioden.

I skrivande stund har filmen över 55 000 inläggsinteraktioner med en räckvidd på över 2,4 miljoner svenskar som har nåtts av budskapet och lärt sig känna igen de vanligaste tecknen på en destruktiv relation. Fantastisk för att vara en kampanj med en minimal mediabudget. Men det bästa av allt är den effekt filmen faktiskt fått på riktigt.

Antalet stödsökande kvinnor som nu vill lämna sina destruktiva relationer har under det här halvåret ökat med makalösa 88%. En otrolig siffra med tanke på vilket stort steg det är att lämna sin relation.

Har du inte sett kampanjen eller missat något av inslagen på SVT, P4 eller någon av alla artiklarna som skrivits hittar du mer information här.

Uppdatering: Vi tog guld!