Välj en sida

Ärligt talat, de allra flesta gillar inte reklam – och de bryr sig inte så mycket om varumärken heller. Så är det bara. Idag uppger endast 18% av svenskarna att de är positivt inställda till reklam. Vilket kanske inte är så konstigt. Reklam i traditionell mening är någonting som är i vägen och skriker efter vår uppmärksamhet i tid och otid.

Men det behöver inte vara så. Vi jobbar hårt för att öka affärsnyttan åt våra kunder genom att skapa kommunikation som målgruppen faktiskt bryr sig om.

För att lyckas med det måste vi förstå, respektera och inspirera de vi kommunicerar med. Det är bara då vi kan skapa kommunikation som engagerar och får människor att bry sig, trots att det är ”reklam”.

Om vi sen gör det med ett bilanpassat gympaprogram, advokater i roliga hattar, 150 kilos rabattkuponger, stortavlor som ändrar färg eller en tatuering av ett barn med näspiercing spelar mindre roll. Det viktiga är att vi kan förmedla det du vill säga, på ett sätt som gör att någon faktiskt vill lyssna.

96% av
svenskarna
undviker aktivt
reklam i minst
en mediekanal

TNS SIFO, 2015

Vem är den där Markus egentligen?

– Typ alla

“Livet är för kort för att inte
ha en bra dag på jobbet.”

Fredrik, AD och wannabe filosof