Tänk påsitivt!

Tänk påsitivt – kasta din vinstchans i soptunnan!

Tekniska verkens satsning på Gröna Påsen för sortering av matavfall till produktion av biogas och biogödsel har börjat mycket bra. Markus fick uppdraget att göra en uppföljningskampanj för att ge positiv återkoppling, påminna om att knyta dubbelknut på alla soppåsar och få ännu fler att använda Gröna Påsen – ett enkelt sätt att göra stor nytta för miljön.

För att lyfta det positiva med Gröna Påsen på ett lättsamt och seriöst sätt byggde vi kampanjen kring budskapet ”Tänk Påsitivt!”. För att öka användningen av Gröna Påsen bjöd vi in till en tävling, som gick ut på att skriva mobilnumret på Gröna Påsen och bokstavligt talat kasta vinstchans i soptunnan. Vinnarna utsågs efter dragning av påskrivna påsar i Tekniska verkens sorteringsanläggning.