Kick-off och hjärnverksamhet

Kick-off och hjärnverksamhet

Förra fredagen hade Markus Reklambyrå en kick-off där vi fick vi lära oss allt om hur hjärnan fungerar. Vi kanske inte är helt fullärda än, men vi fick i alla fall en inblick i hur hjärnan påverkar effekten av marknadsföring. Till vår hjälp hade vi Erik Modig, som vanligtvis forskar i konsumentpsykologi bakom effektiv kommunikation vid Handelshögskolan i Stockholm.

Förutom att lära oss hur hjärnan är uppbyggd fick vi även med oss många kloka marknadsföringstips och han förklarade även hur en apa som spelar trummor kan öka försäljningen av mjölkchoklad med 25 procent.

Efter föreläsning och frågestund hann vi även med att tävla lite i den smått kaotiska grenen panikkonst. Hur väl vi lyckades förmedla några konstnärliga visioner låter vi vara osagt – skönheten ligger ju trots allt i betraktarens öga.

Publicerad: September 24, 2015